Společnost Oxalis by měla v roce 2023 podle předpokladů překonat tržby v hodnotě 300 milionů korun. I díky tomuto růstu mohla letos investovat do výrobny čaje Tea Studio v Indii. Stala se tak jednou z mála evropských firem, které produkují čaj přímo v pěstitelské zemi.
Společnost se zároveň chystá na expanzi e-shopu do zemí Evropské unie. Ve střednědobé perspektivě plánuje rovněž rozšíření sítě kamenných prodejen do zahraničí formou udělení masterfranšízové licence. Za první pololetí činí tržby společnosti Oxalis 124 milionů korun, oproti stejnému období za předcovidový rok 2020 se jedná o 16procentní nárůst. Do konce letošního roku by podle zakladatele Petra Zelíka měla firma velmi pravděpodobně poprvé překonat hranici 300 milionů korun v kumulovaných tržbách.
Řemeslná čajová továrna rozšíří nabídku
Oxalis se i s ohledem na ekonomické výsledky rozhodl vstoupit do vlastnické struktury řemeslné čajové továrny v Indii Tea Studio a rozšířit tak svoji nabídku o unikátní čaje. „Tento krok je v rámci evropských čajových firem velmi ojedinělý. Pro nás je rozhodnutí zásadní v tom, že posílíme naši pozici na trhu. Zakládáme si na jedinečnosti nabídky produktů, a navíc jsme vždy chtěli vyrábět čaj přímo v pěstitelské zemi,“ říká Petr Zelík, zakladatel a jednatel společnosti Oxalis.
Nová pražírna připraví dvojnásobné množství kávy
V květnu tohoto roku navíc společnost realizovala nákup nové ekologické pražičky kávy Loring S70 Peregrine. Jde zatím o jediné zařízení svého druhu v ČR. Díky novému stroji mohou v Oxalisu zvýšit pražící kapacity a odpovědět na rostoucí poptávku po jejich kávě. Loring S70 je schopen napražit až 70 kilogramů zelených zrn za 15 minut, což je dvojnásobné množství oproti předchozí pražičce. Tato investice by měla firmě umožnit rozšíření dodávek nejen v tuzemsku, ale také v zahraničí, kam míří 30 % jejich kávy.
Kamenné prodejny hrají nadále prim
Pro byznys Oxalisu jsou stěžejní tuzemští velkoobchodní partneři, kteří aktuálně tvoří 42 % obratu firmy. Následují je vlastní značkové prodejny s 32procentním podílem. Právě kamenné prodejny jsou od samotného začátku podnikání Petra Zelíka základním prodejním pilířem a jdou tak proti dnešnímu trendu přesunu do e-commerce. A to i přes skokový nárůst tržeb v průběhu koronavirové pandemie.
Přípravy na evropskou franšízu vrcholí
Podle zakladatele Oxalisu je rozšiřování prodejen v Česku už ale téměř u konce. Aktuálně zde funguje 26 vlastních a 32 franšízových prodejen, na Slovensku má firma čtyři vlastní kamenné pobočky. „Jsme zastoupeni v každém kraji České republiky, zákazníci nás najdou ve většině obchodních center. Nyní se chceme soustředit zejména na expanzi do zahraničí. Skrze náš franšízový koncept plánujeme rozvíjet síť prodejen a e-shopu na dalších evropských trzích. V současnosti jsme ve fázi výběru partnerů,“ dodává Petr Zelík, jednatel společnosti.