
Velkoobchod makro ČR a on-line supermarket Košík.cz pokračují ve vzájemné spolupráci, která v loňském roce umožnila rychlou expanzi Košíku do moravských regionů. Díky úspěšnému provozu pěti distribučních center v prostorách obchodů makro ČR dokáže být Košík v mnoha regionech konkurenceschopným hráčem. Expanze po České republice bude v letošním roce pokračovat.
Partnerství mezi makro ČR a Košík.cz spočívá zejména v dostupnosti širokého sortimentu velkoobchodu pro zákazníky Košíku a ve sdílení prostorů velkoobchodních středisek makro ČR. Zaměstnanci on-line prodejce se volně pohybují po prodejně. Mají přitom k dispozici kompletní čerstvý i trvanlivý sortiment makra.
Následně kompletují zákaznické objednávky ve speciálně vyhrazeném prostoru takzvaného distribučního centra a předávají je kurýrům. Ti objednávky doručují přímo z prodejen makro ČR zákazníkům až domů.
„Partnerství s Košík.cz posílí naši strategickou velkoobchodní nabídku. Nad rámec poskytování služeb nezávislým maloobchodníkům a prodejnám Můj obchod přibyde Košík, který se stane strategickým digitálním maloobchodním zákazníkem. Naší rolí v této spolupráci je být pro Košík hlavním dodavatelem zboží a poskytovat infrastrukturu. Díky tomuto partnerství zvýšíme efektivitu a objem prodejů, čímž umožníme Košíku nabízet svým zákazníkům po celé republice kvalitní makro produkty za výhodné ceny,“ popisuje generální ředitel makro ČR Atila Yenisen.
Košík chce distribuční centra zdvojnásobit
Pro Košík.cz otevírá strategická spolupráce s makro ČR možnost nabízet kvalitní a čerstvé zboží za výhodné ceny i zákazníkům z regionů, kde Košík dosud nepůsobil. Může tak zrychlit svoji expanzi po republice při snížených nákladech. Je to jeden z důvodů, který stojí za současným úspěchem jeho rychlé expanze z loňského roku. I proto by ještě letos počet distribučních center rád zdvojnásobil.
„Prodejny makro ČR jsou strategicky rozmístěné po celé zemi, což nás výrazně přibližuje zákazníkům v regionech. V naprosté většině měst tak umíme být nejrychlejší on-line supermarket a doručovat skvělé potraviny za výhodné ceny ke dveřím našich zákazníků. A to je pro ně v dnešní době hlavní důvod, proč u nás začnou nakupovat vůbec poprvé nebo k nám přejdou od konkurence. Získáváme infrastrukturu pro rozšiřování našeho podnikání do všech koutů Česka. Nemusíme provozovat vlastní sklady, což je pro nás ekonomicky výhodné a raději můžeme prostředky využít na zlepšování naší služby a investovat do ještě nižších cen produktů,“ říká Ivan Utěšil, generální ředitel Košík.cz.
Spolupráce mezi makro ČR a Košík.cz odstartovala již v roce 2020 v Českých Budějovicích. Později se koncept rozšířil do Brna, Ostravy, Olomouce či Zlína. Košík.cz v regionech zákazníkům nabízí převážně sortiment velkoobchodu makro ČR, obohacený o desítky lokálních výrobků od místních dodavatelů. Více než 16 tisíc položek zahrnuje zboží všech kategorií. Od čerstvé zeleniny, masa a ryb až po suché potraviny a nepotravinářské zboží. Zákazníkům Košíku jsou k dispozici také privátní značky společnosti makro, jako jsou Fine Life, Metro Chef nebo Aro.