
Tesco spustilo novou kampaň „Nenechte se opít…“. Vzhledem k situaci na trhu s potravinami je smyslem kampaně Tesca zaměření se na ceny u on-line nákupů formou srovnání cen s konkurenčním Rohlíkem. Výsledkem srovnávacích nákupů je úspora, kterou Tesco zákazníkům přináší u 37 produktů1 ze spotřebního koše Českého statistického úřadu, a to až ve výši 13 %. Kampaň Tesca tak reaguje na tvrzení Rohlíku z minulého týdne, že nákupy u něj jsou stejně výhodné jako u jiných supermarketů. Detail srovnávacích nákupů je dostupný na www.itesco.cz/srovnani, webové stránce vytvořené pro detailnější vysvětlení úspory při nakupování s Tesco On-line.
Tesco se rozhodlo ke kampani na základě tvrzení Rohlíku, že nákupy u něj jsou stejně výhodné jako u jiných supermarketů. Pro srovnávací nákupy Tesco zvolilo nákupní košík 37 produktů2. Tvoří jej základní potraviny ze seznamu, s nímž pracuje také Český statistický úřad pro sledování cenové hladiny. Tyto produkty zároveň představují reprezentativní vzorek. Srovnávací nákupy se uskutečnily v průběhu měsíce dubna 2022. Prokázaly celkovou úsporu nákupu v Tesco On-line v průměrné výši až 13 %.
Reprezentativní spotřební koš Českého statistického úřadu zahrnuje pečivo, trvanlivé potraviny, maso a uzeniny, ovoce a zeleninu, mléčné výrobky včetně mléka, vejce, olej, ale i sladkosti a nápoje. Do srovnávacích nákupů byly zahrnuty pouze položky dostupné na obou konkurenčních e-shopech. Zohlednilo se také přepočítání zboží na kila, doručovací poplatek, stejný den a adresa doručení.
Služba Klikni + Vyzvedni
Tesco On-line nákupy navíc zlevnily v rámci hlavního města Prahy doručovací poplatek, který nyní začíná na 49 Kč, v průměru o 30 %. Kromě Tesco On-line nákupů mají zákazníci možnost využít službu Klikni + Vyzvedni za poplatek 19 Kč, kdy si zákazník vyzvedne objednaný a připravený nákup sám. Tesco navíc doručuje nákupy nyní i v den objednání, a to ve všech doručovacích oblastech. Také zkrátilo rozmezí doručovacích slotů na jednu hodinu. Zákazníci si mohou zvolit také ekologické doručení bez tašek.
Prostřednictvím transparentní kampaně a na základě ověřitelných dat chce Tesco zákazníkům nabídnout možnost reálných úspor při nakupování s Tesco On-line. O výhodných nákupech v Tescu, ať už v rámci sítě kamenných obchodů nebo on-line, se teď každý může přesvědčit na iTesco.cz. Tesco nabízí svým zákazníkům nízké ceny a akční nabídky, aby ušetřili při každém nákupu.
Ke kampani Tesca se vyjadřuje Lutfia Volfová, tisková mluvčí Rohlik.cz:
„Rádi bychom se ohradili proti kampani ,Nenechte se opít…ʻ společnosti Tesco, která tvrdí, že nákupy na Rohlik.cz jsou výrazně dražší. Není tomu tak. Výsledná částka, kterou uvádí Tesco, je pouze výsledkem tendenčního nákupu. Pro svůj účel totiž využili produkty, které byly aktuálně v akci. My jsme naopak minulý týden porovnávali zboží tak, aby podmínky byly stejné pro všechny a nákupní koš korespondoval s tím, co nakupuje typická česká rodina. Podle našeho názoru do takového nákupního koše nepatří celý kilogram sýru Eidam. Ten má Tesco aktuálně v akci a porovnává cenu s námi za celý kilogram sýra právě proto, aby celkový účet vycházel lépe a v jejich prospěch. Kampaň Tesca proto považujeme za neférovou a řešíme další kroky s našimi právníky.“
__________________________________
[1] V některých případech bylo do srovnávání zahrnuto jen 35 výrobků z důvodu nedostupnosti některého zboží v některém z obchodů. [2] V některých případech bylo do srovnávání zahrnuto jen 35 výrobků z důvodu nedostupnosti některého zboží v některém z obchodů.