
Jaká témata vás čekají v časopisu Zboží&Prodej 5/2020?
Fred Bosch pracuje v nizozemské družstevní síti již 17 let a od roku 2008 je jejím generálním ředitelem. Aktuálně tak má na starosti přes 300 prodejen, z nichž je přibližně polovina v rukou franšízantů. Za poslední roky prošel Coop Supermarkten Nederland mnoha změnami, které mu pomohly nakopnout značku. Podařilo se to revitalizací a strategickými partnerstvími. I díky tomu se ze „starého družstva“ stal moderní hráč, který zvětšuje svůj podíl na trhu. S novou aplikací se daří také jeho e-shopu, jenž během aktuální koronavirové krize potvrzuje svou důležitost a efektivitu.
Není zřejmé, kdy skončí všechna ochranná opaatření týkající se především tzv. sociálního distancingu a zvýšené hygieny. Pokud bude epidemiologický vývoj situace dobrý, může se vše – tedy svět bez ochranných opatření – vrátit do normálu relativně brzy, v řádu měsíců. Firmy ale musí být připravené na to, že se podobné situace s nákazou mohou opakovat. Díky koronavirové pandemii, kterou byly nucené zvládnout doslova „za pochodu“, budou připraveny.
V dubnu proběhla vůbec první virtuální konference asociace POPAI CE. Program nabídl prezentaci výsledků nového výzkumu Digitální komunikace v místě prodeje, který se zabýval současným a budoucím využitím digitálních technologií v retailu. Následovaly tři prezentace, které na konkrétních případech ukázaly, že digitální technologie není hudba blízké budoucnosti, ale aktuální stav.
Interiér je součástí života každého člověka. Útulno by tak mělo být nejen doma, ale i v prostorách mimo domov. Tvorba vhodného interiéru, komerční nevyjímaje, vyžaduje koncept, který může být proveden v mnoha variantách. Každý prostor je příhodné navrhnout s ohledem na jeho dispozice a prodávaný sortiment. Místo musí být takové, kam se spotřebitelé rádi vracejí, a hlavně kde se cítí dobře.
CatScan: opět nabízíme detailní analýzy vybraných produktových kategorií. V aktuálním vydaní jsou shrnuty trendy v rámci produktů typických pro letní sezonu, konkrétně jde o nealkoholické nápoje, zmrzliny a opalovací kosmetika. Další kategorií, kterou jsme analyzovali, jsou konzervované a sterilované potraviny. Články rovněž předkládají informace o prodejích, data a komentáře, nechybí ani výběr novinek, které si obchodníci mohou zalistovat.
Aktuální číslo časopisu jsme vzhledem k pandemii koronaviru kromě obvyklé tištěné podoby zpřístupnili i v elektronické podobě zde (PDF) nebo také on-line na odkazu níže: