
Po čtvrtstoletí nabízí věrnostní program Billa klub zákazníkům výhody v podobě slev nebo produktů zdarma. Retailer nabídl program svým zákazníkům v roce 2000 jako jeden z vůbec prvních obchodních řetězců s potravinami v Česku.
Nejaktivnějšími zákazníky z pohledu registrace do věrnostního programu byli po jeho spuštění nakupující z Jihomoravského a Moravskoslezského kraje. Praha byla tehdy v celorepublikovém srovnání na šestém místě. Od prvních registrací vzrostl počet zákazníků, kteří výhod klubu aktivně využívají na současné dva milióny lidí.
„Z dostupných dat vyplývá, že členem našeho klubu je každý pátý Čech. To nás na jednu stranu těší, na druhou je to pro nás svým způsobem závazek. I proto neustále nabídku našich služeb a výhod pro věrné zákazníky vylepšujeme a rozšiřujeme. Před rokem jsme přišli s novou podobou našeho klubu i naší aplikace a neustále přicházíme s dalšími a dalšími vylepšeními a přidáváme další a další výhody a možnosti slev. Zákazníci tak díky tomu mohou čerpat nejen slevy na naše produkty, ale dostávají i produkty zdarma,“ popisuje Ivana Stará, vedoucí strategického marketingu Billa Česká republika.
Jak dodává: „Jen v uplynulém roce počet registrovaných zákazníků vzrostl o půl milionu, přičemž je zajímavé, že nadpoloviční většinu tvořili muži. Stoupá také počet zákazníků využívajících naše on-line platformy. V loňském roce jsme ztrojnásobili počet aktivních uživatelů aplikace, a to i díky tomu, že zde zákazníci mohou jednoduše a rychle využívat kupony na produkty a další výhody, které jim nabízíme.“
Oblíbené čerpání slev
Mezi zákaznicky nejoblíbenější výhody Billa klubu patří čerpání slev na produkty, které mají dostupné v aplikaci, nebo nákup produktů zdarma za získané body. V roce 2024 směnili zákazníci za body více než 70 tisíc produktů z akční nabídky potravin a nápojů, což potvrzuje atraktivitu věrnostního programu pro širokou zákaznickou základnu.
Oblíbené jsou také věrností akce, ať už se jedná o plyšové hračky, nádobí nebo výrobky do domácnosti. U těchto akcí uživatelé aplikace oproti standardním cenám ušetří i více než polovinu standardní ceny. „Velký úspěch zaznamenala například loňská kampaň s plyšáky Pacičky, která evidovala účtenku s rekordním počtem 25 plyšáků,“ dodává Ivana Stará.
U příležitost oslav 25 let existence svého klubu vydala Billa narozeninové stírací losy. Díky nim bezmála čtyři tisíce zákazníků získalo slevu na nákup v hodnotě 600 korun, téměř sto tisíc pak získalo produkt zdarma a každý zákazník s losem slevu pět až 30 procent na svůj nákup.
Možnost sestavit si nákupní seznam
Členové Billa klubu mají několik možností, jak věrnostní body sbírat. Za každých 50 korun nákupu uskutečněného v prodejně nebo v e-shopu dostává zákazník jeden bod. Věrnostní body ovšem získává nejen za samotné nákupy, ale také v případě nejrůznějších výročí, jako jsou narozeniny, nebo u příležitosti věrnostních akcí, například na Valentýna, na Mezinárodní den žen a podobně.
Zákazník si může v aplikaci rovněž sestavit svůj vlastní nákupní seznam z akčních nabídek. Samotná aplikace pak nabízí mnohem více, ať už jsou to aktuální letáky s produkty v akční nabídce, seznam a adresy prodejen nebo recepty a možnost přečíst si Billa magazín Gusto s inspiracemi pro každodenní i sváteční vaření.
Registraci do klubu lze provést několika způsoby. Nejjednodušším je stáhnout si aplikaci do mobilního zařízení, registrovat se on-line a dále již jen čerpat výhody a být v obraze, jaké novinky klub přináší. Možnost registrace přes tištěný formulář zůstává. Na webu www.billa.cz pak zájemci o registraci, ale i noví členové, naleznou veškeré podmínky a informace týkající se klubu.