![Na svatého Valentýna si Češi nejčastěji darují sladkosti, šperky i květiny, slaví jej třetina lidí](https://www.zboziaprodej.cz/wp-content/uploads/2025/02/Globus-Valentynske-dobroty-scaled-620x415.jpg)
V hypermarketech Globus je každoročně před 14. únorem značný zájem o cukrovinky, zákusky, svíčky, šumivá vína, šperky, ale i módu. Na tento sortiment zde najdou zákazníci také slevy. Podle průzkumu internetového obchodu Alza.cz na tuzemském trhu bude letos slavit Valentýn 30 procent dotazovaných, podobně jako v loňském roce.
Na svátek svatého Valentýna se lidé připravují několik dní až týden dopředu. „Oproti běžnému prodejnímu období se před svatým Valentýnem zvedne objem nákupů okolo deseti procent v oblastech, kterých se událost nejvíce týká. Nejprve je patrný svátek na prodejích v oddělení klenotů. Zákazníci vybírají drobné šperky, jako jsou řetízky, přívěsky a prstýnky. Oblíbené je zlato, stříbro i další ušlechtilé kovy. V průběhu daného týdne je větší zájem i o módu, proto jsme připravili akční nabídku značkového textilu či kabelek. A bezprostředně před touto událostí se pak prodávají více cukrovinky, zákusky, květiny a z nápojů hlavně prosecco a další sekty. Každoročně je velký zájem o řezané květiny, ten očekáváme i v letošním roce, v nabídce budeme mít hned šest novinek,“ uvádí Aneta Turnovská, tisková mluvčí sítě Globus.
Jak dodává, inspiraci na dárky k tomuto svátku najdou zákazníci v akčním letáku. „Květiny v květináčích se srdíčky, klenoty, kabelky Vuch, textil Lerros či Fransa a další sortiment budou moci zákazníci před Valentýnem u nás zakoupit se slevou od pěti do 25 procent s tím, že věrnostní zákazníci mohou využít další pětiprocentní slevy,“ doplňuje Aneta Turnovská.
Sladké s kávou i bez
K svátku zamilovaných patří v Globusu neodmyslitelně zákusky a dorty vlastní výroby. „Před valentýnským svátkem posilujeme směny v našich cukrárnách, protože je každým rokem velký zájem o dorty a zákusky. Plánujeme tak v týdnu před svátkem zamilovaných vyrobit desítky tisíc cukrářských výrobků. V rámci těchto příprav spotřebujeme přibližně 40 tisíc litrů šlehačky a dvanáct tun malin a jahod,“ uzavírá Aneta Turnovská.
Café Globus nabídne od 12. do 18. února speciální valentýnské menu – kávu espresso se šlehačkovým řezem Valentýn. V tomto období budou všechny šlehačkové řezy tamní cukráři zdobit vykrojenými srdíčky.
Alza dárek zabalí
Alza.cz připravila pro své zákazníky pohodlné řešení svátku zamilovaných. Díky široké nabídce a rychlému doručení mohou snadno pořídit dárek on-line a nechat si ho doručit následující den. Ti, kteří dávají přednost osobnímu odběru, mají k dispozici tisíce produktů skladem přímo na pobočkách. Podle průzkumu Alzy na tuzemském trhu bude letos slavit Valentýn 30 procent dotazovaných, podobně jako v loňském roce.
Lidé jako valentýnský dárek svým drahým polovičkám nejraději pořizují cukrovinky nebo květinu, uvedlo to 30 procent respondentů, následují Lego stavebnice (13 procent), erotické hračky a pomůcky (12 procent), poukaz či zážitek nebo šperk (oboje 10 procent). Desetina dotázaných zákazníků také uvedla, že si na Valentýna dárky nedávají i přesto, že ho slaví.
Při nákupu na Alza.cz je možné si nechat dárky navíc profesionálně zabalit, a to nejenom ve vybraných pobočkách, ale i při nákupu on-line. „Zboží si zákazníci vyberou v našem e-shopu tak, jak jsou zvyklí. Na detailu produktu nebo v prvním kroku košíku si zvolí službu dárkového balení a zboží jim doručíme již krásně zabalené, takže můžou hned obdarovávat,“ popisuje službu PR manažerka Alzy Eliška Čeřovská. Zákazníci si můžou vybrat z pěti velikostí a čtyřech barev dárkového balení.
Hitem jsou Lego květiny
Kromě nepřeberného množství malé i velké elektroniky, cukrovinek či parfémů jsou letos, podobně jako v loňském roce, velkým valentýnským hitem například Lego květiny. „A proto jsme před letošním Valentýnem spustili na našem webu soutěž o 120 originálních kytic Lego. Stačí do 10. února provést nákup v hodnotě vyšší než tisíc korun v naší valentýnské sekci a vyplnit formulář, který zákazníky automaticky zařadí do soutěže,“ vysvětluje Eliška Čeřovská.
Ve valentýnské sekci mohou zákazníci vybírat také z privátních značek Alzy. Mezi ně patří například káva AlzaCafé, eko drogerie AlzaEco či oříšky a sušené ovoce Bery Jones. „Chceme zákazníkům co nejvíce vyjít vstříc, proto jsme připravili speciální zamilovanou edici Oříškuji tě, kde si zákazníci mohou vybrat jak mandle slané a uzené, tak sladké v jahodovém jogurtu,“ říká Eliška Čeřovská.
Dle výsledků průzkumu Alzy zákazníci dárky k Valentýnu nejčastěji nakupují on-line (69 procent), v kamenném obchodě je bude shánět 24 procent z dotázaných, zbylých sedm procent dárek raději vlastnoručně vyrobí.
Okázalejší dary zákazníci nemusí platit hned
Za dárky k Valentýnu plánují zákazníci dle průzkumu utratit nejčastěji do tisíce korun, odpověděla tak více než polovina z nich (52 procent). Jsou ale i tací, kteří si na dárek z rozpočtu vyhradí dokonce více než 5 000 korun (11 procent).
„Pokud zákazníci chystají nějaké větší zamilované gesto, umíme jim takový nákup zjednodušit, a to s našimi službami Třetinka nebo nákupem na splátky. Nemusí tak zaplatit hned plnou částku zboží, ale postupně ji splácet nebo si ji rozložit na tři části,“ dodává Eliška Čeřovská.
V případě služby Třetinka zákazníci zaplatí pouze třetinu ceny a zboží si rovnou odnesou domů. Zbytek stačí doplatit kdykoliv do tří měsíců. Nákup na splátky, ve srovnání s Třetinkou, poskytuje zákazníkům výrazně delší čas na uhrazení celého nákupu. Platby si mohou rozložit do období nejčastěji 11 až 48 měsíců.
Valentýn má kořeny ve starověkém Římě
Svátek svatého Valentýna, známý také jako Den zamilovaných, se slaví 14. února. Ten letos připadá na pátek. Ačkoli o něm lidé často hovoří jako o americkém svátku, vznikl ve starověkém Římě. Jeho původ sahá k oslavám zvaným Lupercalia, které byly původně spojovány s plodností.