Nápojářská společnost Kofola ČeskoSlovensko přichází s vlastní značkou Curiosa, která okoření portfolio ovocných nápojů a džusů. V oblasti ledových čajů pak přináší novinku v podobě Dilmah Ice Tea.
Podíl nesycených nealko nápojů na českém trhu činí podle dat společnosti Dotykačka zhruba deset procent. Nejvíce se jich prodá v kavárnách, cukrárnách a v hotelích, naopak nejméně ve fastfoodech. Zákazníky se nyní bude snažit zaujmout nová značka ovocných nápojů Curiosa, se kterou přichází nápojářská společnost Kofola ČeskoSlovensko.
„Vytvořili jsme novou značku a receptury, které vnáší svěží vítr do rostoucí kategorie nesyceného nealka. Naše unikátní ovocné nápoje Curiosa se vyznačují netradičními kombinacemi ovoce a bylinek, případně i koření,“ popisuje novinku Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly v Česku a na Slovensku. Jak dodává: „Uvedením nových produktů zároveň posilujeme naši ambici nabízet zdravější alternativy nápojů na trhu, které neobsahují přidaný cukr ani umělá sladidla.“
Název značky Curiosa vychází z latinského cūriōsus a anglického curious, což odkazuje na potřebu něco se dozvídat. „Nazvali jsme tak naši značku, protože pro nás zosobňuje nekonečného objevitele. Někoho, kdo je okouzlen přírodou, jejími poklady a tím, co všechno může nabídnout. Curiosa není jen název, v našich očích je to pocta nekonečné zvědavosti,“ vysvětluje Egle Wehle, marketingová ředitelka Radenska Adriatic, která v rámci skupiny Kofola značku se svým týmem vyvíjela.
Nápoje Curiosa budou dostupné primárně v gastro formátech (tedy v 0,25 l vratných skleněných lahvičkách a 10 l bag-in-boxech), dále pak v půllitrových PET lahvích a plechovkách o objemu 0,33 l. Snoubit budou například chutě manga s kurkumou, černého rybízu s levandulí nebo hrušky s mátou. Vedle neobvyklých kombinací nabídne Curiosa i oblíbené klasické džusy (100% pomeranč s dužinou, 100% jablko, 100% multivitamin nebo 40% jahoda).
Spotřebitelé chtějí jedinečnost
„Spotřebitelé v gastronomii hledají jedinečnost. Džusy a nektary patří mezi nejoblíbenější nápojové kategorie a jsou vítaným zpestřením pitného režimu, fungují ale i jako i výborný prodejní nástroj pro zákazníky a doplněk pro barmany,“ říká Jaroslav Vích, obchodní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko. „Svými chuťovými kombinacemi, poctivým složením i atraktivním designem má značka Curiosa šanci vnést modernost a originalitu do relativně tradiční kategorie,” dodává.
Spolu s novou značkou přichází Kofola ještě s jednou novinkou – v příštím roce rozšíří partnerství s celosvětově uznávanou rodinnou společností Dilmah. Cejlonské čaje distribuuje Kofola už od roku 2019, v roce 2025 však uvede na trh zcela nové ledové čaje Dilmah Ice Tea.
„Jejich základem je extrakt z ručně sbíraných lístků z čajových zahrad Srí Lanky. Výrobky budou opět bez umělých sladidel, barviv a konzervantů a budou mít nízký obsah cukru. Na ledové osvěžení v podobě černého čaje s broskví, černého čaje s citronem a zeleného čaje s jasmínem se můžete těšit od února,“ uzavírá Jaroslav Vích.