
Tesco nainstalovalo 108 digitálních obrazovek ve 36 vybraných prodejnách v ČR, čímž výrazně zlepšilo jak prodejní místa, tak i zážitek z nakupování. Novinku představilo partnerům z řad dodavatelů na prvním Tesco Media Supplier Forum, které se konalo v červnu ve spolupráci s firmou dunnhumby.
Rozšířením mediálního mixu o digitální obrazovky v prodejnách Tesco reaguje na trend zájmu o dynamický obsah ze strany zákazníků. „Využitím dalšího kanálu v místě prodeje se významně zvyšuje jednak mediální dosah daného obsahu, ale také povědomí o značce, nabízené službě, produktu, kampani. Má to velký vliv na vnímání značky u zákazníků a samozřejmě prodeje,“ uvádí Zuzana Grinčová, marketingová ředitelka ve společnosti Tesco ČR.
Mezi hlavní přínosy patří větší dosah. Kampaně využívající obrazovky vykazují 33% nárůst prodeje a 34% nárůst počtu zákazníků, kteří si produkt koupí. Pohyblivá reklama upoutává pozornost zákazníků a je 2,5krát účinnější než statické displeje. Jde o komplexní mediální strategii, která integruje nadlinkové reklamy s aktivací maloobchodních médií v prodejnách. Zákazník má také lepší zážitek z nakupování. Více podnětných kontaktních bodů vytváří poutavé nákupní prostředí.
Rozšíření mediální sítě
Rozšíření mediální sítě zvýší efektivitu kampaní vedoucí k nárůstu prodejů. Dlouhodobě omnichannelové kampaně vykazují vyšší návratnost investic. U zákazníků, kteří jsou vystaveni třem mediálním kanálům, je 3,8krát větší pravděpodobnost, že nakoupí daný produkt, než u těch, kteří jsou vystaveni pouze jednomu kanálu. Zákazníci vystavení čtyřem kanálům utrácejí 5,3krát více ve srovnání s těmi, kteří jsou vystaveni pouze jednomu kanálu. Po úspěšné pilotní fázi nyní Tesco instaluje digitální obrazovky v dalších obchodech.