Velkoobchod makro ČR o sobě dává v poslední době vědět. Rozvíjí své aktivity, zaměřuje se na zkvalitnění služeb. Firma dlouhodobě podporuje rozvoj prodejen Můj obchod a do konce roku chce mít v Česku více než 20 prodejen nového konceptu Bonveno. Úspěšně probíhá i partnerství s internetovým prodejcem potravin Košík.cz. „Z našich třinácti obchodních jednotek spolupracujeme s Košíkem už v deseti, tento rok bychom chtěli spolupráci z regionů rozšířit i do Prahy, minimálně do jednotky ve Stodůlkách,“ uvádí Jiří Nehasil, generální ředitel společnosti makro ČR.
Rozhovor děláme na festivalu Makro Czech Gastro Fest. Jak makru pomáhá v byznysu organizování takové akce?
Jsme největším dodavatelem do gastronomických provozoven na českém trhu, máme nejvíce zákazníků a nejširší nabídku sortimentu, bojujeme však s jistými stereotypy. Gastronomická veřejnost je uzavřena ve svých provozních jednotkách, maximálně si kuchaři dojdou k naší regionální konkurenci. Naším cílem je otevřít pro ně nové možnosti.
Jaké firemní hodnoty chcete svým zákazníkům, ale i veřejnosti na festivalu předat?
Chceme, aby se zajímali o nové trendy a o to, co jedí. Prodlužuje se délka života, ale už méně se mluví o jeho kvalitě, se kterou strava úzce souvisí. Chtěli bychom také znovu do hry vrátit zbožíznalectví, protože velmi upadlo. Třeba lososa můžete mít norského, arktického, mraženého nebo chlazeného. A odborníci, ale i laická veřejnost by se v tom měli vyznat.
Kuchaři dnes nemají ani základy zbožíznalectví?
Navštěvoval jsem hotelovou školu v Poděbradech a za nás to ještě fungovalo. Pro tuto školu byla vzorem vysoká škola hotelová ve švýcarském Lausanne, která je tak kvalitní, že si zde studenti za vzdělání rádi připlatí. Nedávno jsem ji navštívil a viděl jsem, že se zase posunuli výrazně dál. Cítím povinnost dělat to i u nás.
Jak rozvíjíte nový koncept prodejen Bonveno?
V současnosti jich máme šest a do konce roku plánujeme otevřít dalších asi dvanáct. Náš cíl je dělat to jinak než klasické večerky, které nemají jasný koncept. V obchodech Bonveno si zákazníci mohou koupit chutné a čerstvé jídlo, které lze zkonzumovat přímo na místě nebo si jej vzít domů. To nás od běžných convenience obchodů odlišuje.
A jak se daří konceptu Můj obchod?
Zaměřujeme se na zkvalitnění služeb. V rámci sítě Můj obchod máme prodejny rozděleny na dvě úrovně, oranžovou a černou. Do provozoven na černé úrovni se snažíme implementovat franšízové prvky a standardy merchandisingu. A musím říct, že obchody, které se do tohoto konceptu zapojí, mají mnohem větší dynamiku růstu, a to nejen v obratu, ale i zisku.
Osvědčila se spolupráce s internetovým prodejcem potravin Košík.cz, který ve vašich obchodech provozuje distribuční centra?
Z našich třinácti obchodních jednotek spolupracujeme s Košíkem už v deseti, tento rok bychom chtěli spolupráci z regionů rozšířit i do Prahy, minimálně do jednotky ve Stodůlkách. Košík.cz je náš profesionální zákazník a prostřednictvím spolupráce s ním dosahujeme, že naše produkty se dostanou ke koncovým zákazníkům.