
Česká technologicko-logistická společnost DoDo má v Německu nové vedení. Na pozici CEO pro německý trh přišel Bahadir Birkan. Je to významný krok směrem k posilování pozice na strategických trzích v čele s německým a rakouským. Právě to si společnost po loňském obdržení investice stanovila jako jednu z priorit.
Bahadir Birkan do společnosti DoDo přichází po mnoha letech zkušeností z manažerských postů ve společnosti Amazon. V prvních letech svého působení ve společnosti Amazon se zaměřoval především na to, aby německým maloobchodníkům umožnil rozvíjet jejich podnikání v oblasti e-commerce na Amazon marketplace. V roce 2017 přešel do evropské centrály v Lucembursku. Tam spustil nový internetový obchod v Turecku, čímž rozšířil globální působnost společnosti Amazon.
Jeho úkolem ve společnosti DoDo bude zejména navázat klíčové vztahy v místním prostředí. Cílem je pomoct společnosti dlouhodobě se usadit mezi třemi nejúspěšnějšími last-mile dopravci na evropském trhu. To je dlouhodobá vize firmy.
Vůbec první ředitel
Ve společnosti DoDo se Bahadir Birkan stává vůbec prvním CEO pro německý trh, kam firma vstoupila v roce 2021. Manažer bude logistické skupině pomáhat stabilně navyšovat podíl na klíčovém evropském trhu a nastavit podnikání na dlouhodobý úspěch. Úkolem bude také navázat na předchozí úspěchy s expanzí do vybraných zemí Evropy. Zaměří se především na budování týmu, rozvoj obchodních vztahů a akvizici partnerů z oblasti velkých národních i nadnárodních řetězců.
„Do DoDo přicházím s cílem významně posílit naší pozici v Německu. Chci tím pomoct firmě v naplňování její vize držet se dlouhodobě mezi třemi nejúspěšnějšími poskytovateli expresního a same-day doručení v Evropě. Německý trh je v evropském měřítku obrovský. Jen segment on-line prodeje potravin, který je pro DoDo z hlediska logistiky zajímavý a kde má napříč trhy velmi silné postavení, má letos vygenerovat obrat přes 160 miliard korun. Z našeho průzkumu mezi německými spotřebiteli navíc vidíme, že pro tři čtvrtiny nakupujících je rychlost doručení zásadní. A právě tuto propozici na německý trh DoDo přináší,“ komentuje Bahadir Birkan.
„S DoDo se nám během uplynulého roku podařilo na německém trhu stabilizovat a nazrál proto čas posunout naše působení v Německu na další úroveň. Aby naše značka na německém trhu rezonovala, potřebovali jsme v týmu DoDo člověka, který bude mít dostatek manažerských zkušeností z německého prostředí a dokáže oslovit místní zákazníky i nové talenty. To Bahadir Birkan se svými zkušenostmi s řízením firem i expanzí napříč Evropou bezpochyby splňuje. Jsem proto velmi rád, že do další etapy vstupujeme právě s ním,“ dodává CEO DoDo Group Michal Menšík.
Úspěšná expanze
DoDo během posledních let úspěšně expandovalo na zahraniční trhy včetně rakouského či právě německého. Po upevnění pozice na domácím trhu se tak nyní naplno věnuje rozvoji značky na klíčových trzích v zahraničí. Jedním z významných klientů DoDo v Německu je Bringmeister. Je to jeden z největších on-line obchodníků s potravinami v Německu, jehož nákupy Dodo rozváží zákazníkům v Berlíně, Mnichově, Augsburgu a Ingolstadtu.
Stejně jako na ostatních trzích i v Německu je doménou DoDo přesné doručování v hodinových slotech, dodržování teplotního řetězce i nejvyšších hygienických standardů a rovněž efektivní plánování díky vlastní logistické platformě GAIA. Kvalitu doručování pro Bringmeister ostatně ocenil i nezávislý test společnosti Stiftung Warentest.
Investice do rozvoje
Kromě možnosti opřít se o silné stávající reference má firmě v expanzi i dalším rozvoji vlastní logistické platformy pomoct i investice z května minulého roku. V rámci ní DoDo získalo 1,5 miliardy korun od investorů v čele s EC Investments Daniela Křetínského a zakladatelem J&T Capital Partners Patrikem Tkáčem.
Německo není jedinou zemí, kde se DoDo v uplynulých letech etabluje. Daří se například v Maďarsku. Tam společnost oslavila první tři roky působení. Kontinuálně roste a v jejím portfoliu se objevuje řada zvučných jmen v čele s hypermarkety Tesco, sítí drogérií Rossmann, potravinovým řetězcem Spar, lékárnami Benu nebo KFC. Úspěšně DoDo působí také v Rakousku, Polsku, Bulharsku či na sousedním Slovensku.