Start-up Wolt nově spustí v České republice kamenný obchod. První tuzemský Wolt Market se otevře letos na podzim v Praze a nabídne sortiment čítající přes tisíc položek.
Wolt Market bude fungovat čistě jako obchod k rozvozu, což má umožnit plánované rychlejší doručování. Po pilotním testování, které proběhlo v uplynulém roce ve Finsku a Řecku, společnost chystá spuštění Wolt Marketu ve většině zemí, kde působí, konkrétně v Česku, Dánsku a Maďarsku. „Víme, že mnoho dalších hráčů bedlivě sleduje ‚quick commerce‘ trh, což souvisí s kontinuálním růstem celé e-commerce scény i poptávkou ze strany zákazníků, jejíž růst potvrdilo i naše testování na vybraných trzích. Zároveň si ale dáváme záležet, abychom službu neuspěchali. Naši zákazníci jsou zvyklí na kvalitní servis, takže ostrému spuštění předchází zdokonalování systému a nástrojů podpory prodeje,“ vysvětluje Jan Foret, ředitel českého Woltu.
V Česku je zatím součástí platformy dvě stě maloobchodních partnerů, mezi něž patří mj. Žabka, Delmart, Daily Fresh, Lush, Ryor, L’occitane, Havlíkova apotéka, Freshlabels či Erotic City. Inspirací jsou zkušenosti z Finska, kde za jeden rok působení vznikly tři Wolt Markety a součástí platformy se stalo téměř tři sta maloobchodníků.
Wolt Market bude na českém trhu spuštěn s více než tisíci položkami, z nichž budou zákazníci moci vybírat. „Neznamená to ale, že by se tím měnil přístup k našim maloobchodním partnerům. Naopak si uvědomujeme, že naše spolupráce je klíčem k úspěchu, a proto pro nás vždy zůstanou prioritou. Dlouhodobě se nám navíc potvrzuje, že rozšiřování nabídky vede ke zvýšené poptávce ze strany zákazníků, kteří si na nové možnosti doručování teprve zvykají,“ říká Jan Foret.
Po Praze mají výhledově následovat i další česká města. Počáteční plán je otevřít několik obchodů – jeden až tři – v lokalitách s největší poptávkou, především v centrech měst. Cílem je postupně zrychlovat dobu doručení, která se nyní v ČR pohybuje do 30 minut. Třeba ve Finsku se doručení postupně dostává v průměru na 20 minut.