
Více než tisícovka podnikatelů, kteří se zaregistrovali na webovém portálu DenPodnikání.cz, dnes poskytla svým zákazníkům slevové akce, dárek k nákupu, nebo nabídla ochutnávky. Den soukromého podnikání vyhlásil velkoobchod Makro ve 25 zemích, kde působí.
Zákazníkům dnes při hledání konkrétního podnikatele pomohla interaktivní mapa na www.denpodnikani.cz, ve které byli všichni vyznačeni. Do akce se mohl zapojit každý malý či střední podnikatel bez ohledu na svůj obor, ani nemusel být zákazníkem Makra.
Velkoobchod podpořil Den soukromého podnikání reklamní kampaní, která probíhala na televizních stanicích skupiny Prima Group a na rozhlasových stanicích skupiny Radiohouse, do níž patří Evropa 2, Rádio Blaník nebo Frekvence 1. O kampani psaly také regionální mutace novin Deník a deník Blesk. Lidé se o Dnu soukromého podnikání mohli dozvědět i přímo v obchodech Makra a na letácích. Celá reklamní kampaň stála dvacet milionů korun.
Kromě dosavadní mediální podpory by patnáct vybraných podnikatelů také mělo prostřednictvím Makra získat inzerci v novinách Deník. „Podnikatelé pracují tvrdě každý den. Proto jsme se rozhodli je ocenit. Věříme, že se nám povede zavést tradici a budeme slavit každý rok,“ vysvětluje Guillaume Chêne, výkonný ředitel Makro ČR/Metro SR.
Podnikání by místo zaměstnání zvolila takřka polovina Čechů
Češi pracující v zaměstnaneckém poměru mají k podnikání kladný postoj. Ukazují to výsledky průzkumu agentury Ipsos, který zpracovala pro Makro. Kdyby měli dotázaní možnost, takřka v polovině případů (46,7 procenta) by vyměnili zaměstnání za vlastní byznys. Pokud by se čeští zaměstnanci pustili do podnikání, bylo by to nejčastěji v gastronomii (29,2 procenta), v digitálním byznysu (16,6 procenta) nebo v obchodování (16,4 procenta).
Více než polovina (60 procent) respondentů průzkumu uvedla, že pokud někdo podniká, vzbudí to jejich zájem, a téměř pětina (18,7 procenta) si takových lidí váží.
Malé a střední firmy podle Českého statistického úřadu tvoří až 99 procent všech podnikatelských subjektů na českém trhu. Podnikatelé zaměstnávají kolem 60 procent Čechů.

Makro chce podporovat malé podnikatele.
„Zejména ve venkovských oblastech je podnikání jednou z cest, jak v nich udržet mladé lidi. Také proto usilujeme o vytrvalé zlepšování podnikatelského prostředí. Menší producenti, například potravináři, dokáží vyrobit vysoce jakostní potraviny. Tím nejenom zpestřují nabídku na trhu, ale také poskytují pracovní místa lidem ve svém okolí a přispívají k rozvoji svého regionu,“ řekl ministr zemědělství Marian Jurečka, který převzal nad akcí záštitu.
Foto: Makro